Akkoord
Niet akkoord

Ons profiel Sport en Bewegen

Profiel sport en bewegen

Op onze school vinden we het belangrijk om veel te bewegen en om sportief bezig te zijn. We hebben het schoolprofiel ‘sport en bewegen’ uitgewerkt naar een ‘beweegschool’. Dit geeft enorm veel energie en plezier in de school. Kinderen zijn gemotiveerd en worden uitgedaagd. De taakgerichtheid tijdens de lessen verbetert en door het sporten leren kinderen hoe ze met elkaar omgaan, samenwerken, incasseren, omgaan met verliezen en winnen en nog veel meer andere belangrijke vaardigheden voor het leven.

We hebben iedere dag naast het leren in de groep een beweegaanbod voor de kinderen.

Aanbod sport en bewegen

• Twee keer in de week hebben de kinderen gymles van een bevoegd (vak)leerkracht.
  • Minstens één keer per week gaan we ongeveer een kilometer hardlopen met de groep: de ‘weekly mile’.
  • Tijdens de lessen in het lokaal wordt er regelmatig afgewisseld met beweegactiviteiten: bewegend leren.
  • De kinderen krijgen in het schooljaar een leergang weerbaarheid en persoonlijk leiderschap in de gymzaal van een groep sporters.
  • We doen mee aan heel veel sportactiviteiten: de Poelbosloop, schoolvoetbal, schoolkorfbal, schooljudo, enz.
  • We werken samen met het CIOS (sportopleiding in Goes), de studenten komen assisteren bij de gymles en een aantal groepen gaat regelmatig naar het Omnium om daar te sporten onder leiding van CIOS-studenten
  • De groepen 3 t/m8 krijgen een blok zwemles (natte gymles). Groep 3-4 en 5-6 in het zwembad. De groepen 7-8 gaan dan allerlei wateractiviteiten doen in het Goese Meer.
  • Groep 8 neemt deel aan het LEVWN voetbaltoernooi en aan de Goese watersportdag
  • Door het hele jaar heen krijgen alle groepen clinics en kennismakingsactiviteiten van diverse sporten.

Op de Wingerd ben je altijd in beweging!

Twee jongens lachend in de klas

Kom kennismaken!

Zoekt u een basisschool voor uw kind(eren) en spreekt onze school u aan? U bent van harte welkom voor een persoonlijke rondleiding.
Wij leren u graag kennen.

Copyright © De Wingerd Goes | Website: Pencilblocks | Webdesign: Pencilpoint - creatief in vorm & inhoud